Борщівська районна державна адміністрація
48702, м.Борщів, вул.Шевченка, 20-А
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Опитування

 .
На головну / Чортківське об*єднане управління Пенсійного фонду Тернопільської області / Інформація про діяльність

Новини управління Пенсійного фонду України в Борщівському районі в 2017 році


Реформа пенсійної системи в нашій країні є життєво необхідною

В Україні розпочинається пенсійна реформа, яка, за висловом Прем’єр-міністра України має стати наймасштабнішою реформою за всю історію незалежної України. Нещодавно Володимир Гройсман презентував основні положення законопроекту «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій». 7 червня у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання щодо реформування пенсійної системи. В чому полягає суть пенсійної реформи і що чекає українців.

Під час парламентських слухань всебічно обговорювались проблемні питання у сфері пенсійного забезпечення громадян, звучало багато конкретних і раціональних рекомендацій щодо проведення в Україні національної пенсійної політики. Реформа пенсійної системи передбачає системну роботу, яка має змінити діючі донині механізми призначення пенсій, закласти нові фінансові й соціальні основи, що дозволило б протягом 10 років досягти бездефіцитності бюджету Пенсійного фонду і повернути довіру людей до держави. Зміни стосуватимуться всіх – і тих, хто вже перебуває на пенсії, і тих, хто на неї вийде в майбутньому. Але більшою мірою пенсійна реформа все-таки орієнтована на майбутніх пенсіонерів, особливо – нинішнє молоде покоління. – Що конкретно зміниться для пенсіонерів?– Передусім йдеться про обов’язкове осучаснення пенсій, тобто їх перерахунок здійснюватиметься відповідно до зростання середньої заробітної плати, з якої сплачуються внески, та рівня інфляції. Причому осучаснення пенсій робитиметься щорічно в автоматичному, а не ручному, як досі, режимі. Це одна з головних складових пенсійної реформи. Останнє осучаснення пенсій здійснювалось у 2012 році, в той же час мінімальну зарплату підвищували 9 разів. І сьогодні дві третини пенсій навіть не досягають розміру прожиткового мінімуму. Фактом є і те, що зараз розміри пенсій залежно від року призначення відрізняються більш ніж утричі.

Дуже болючим для пенсіонерів є зрівнялівка – коли людина з багаторічним стажем отримує не набагато більше, ніж той, хто має невеликий стаж.

Уряд пропонує вже з 1 жовтня, а не з 1 грудня, як передбачає бюджетний закон на 2017 рік, переглянути розмір мінімальної пенсії – вона зросте до 1373 гривень. За новою формулою буде перераховано, тобто підвищено, пенсії близько 5,6 мільйона українців (усього в країні 11,9 млн пенсіонерів.). Частина після осучаснення отримуватиме удвічі більшу пенсію. Надалі базовий показник зарплати для розрахунку виплати буде автоматично збільшуватись за ставкою, що становитиме щонайменше половину від темпів зростання середньої зарплати по Україні. Із 1 січня 2018 року мінімальна пенсія становитиме 40 відсотків від мінімальної зарплати. Також із жовтня цього року уряд пропонує скасувати 15-відсотковий податок для пенсіонерів, які працюють. Вони отримуватимуть заробітну плату і пенсію в повному обсязі. – На підвищення пенсій з 1 жовтня необхідно додатково 11-12 мільярдів гривень. За підрахунками, Пенсійний фонд акумулює ці кошти, зокрема, і завдяки підвищенню мінімальної заробітної плати. Основне ж джерело наповнення Пенсійного фонду – легалізація заробітної плати. Сьогодні статистика вражає: із 26,3 мільйона українців працездатного віку зайняті лише 16,2 мільйона, а страхові внески на постійній основі сплачують лише 10,5 мільйона. За півтора мільйона сплачує держава.

Під час нарахування пенсій трудовий стаж складатиметься з двох частин: стаж за даними трудових книжок – до 1 липня 2000 року та за системою персоніфікованого обліку загальнообов’язкового пенсійного страхування – після 2000-го. І перший, і другий матимуть абсолютно ідентичне значення для процесу нарахування пенсій.

Наразі уряд задекларував пенсійну реформу без підвищення пенсійного віку. Але треба зазначити, що пенсійна реформа передбачає нові вимоги до тривалості страхового стажу. З 1 січня 2018 року пенсію за віком у 60 років призначатимуть за наявності 25 років страхового стажу. Кожні 12 місяців розмір страхового стажу збільшуватиметься на один рік. І вже у 2028 році, аби отримати пенсію за віком, необхідно буде мати 35 років трудового стажу. Разом з тим, якщо особі не вистачає необхідного стажу, вона зможе допрацювати необхідну кількість років або придбати належну тривалість страхового стажу. Починаючи з 1 січня 2019 року, особам, в яких трудовий стаж становитиме 15 років, пенсію за віком призначатимуть у 65 років. Особи, страховий (загальний) стаж яких буде менше 15 років, матимуть право на призначення державної соціальної допомоги після досягнення 65 років за сукупним доходом сім’ї. Разом з тим, пропонується ціла система стимулювання пізнішого виходу на пенсію. Пропонується залишити чинну систему доплати за більш пізній вихід на пенсію: за кожен додатковий місяць страхового стажу доплачувати 0,5 відсотка від нарахованої пенсії, або 6 відсотків за рік. Якщо ж людина виходить на пенсію з відстрочкою понад 5 років, така доплата становитиме 0,75 відсотка від нарахованої пенсії за кожен місяць страхового стажу після досягнення 60-річного віку, або 9 відсотків за рік. Без сумніву, у процесі обговорення у законопроект буде внесено багато поправок і зауважень, тож кінцевий документ для голосування, очевидно, суттєво відрізнятиметься від теперішнього

Реформа пенсійної системи в нашій країні не тільки давно назріла, а і є життєво необхідною. Недарма Володимир Гройсман заявляє, що Пенсійний фонд України гарантовано збанкрутує через п'ять років, якщо уряд його не реформує. На сьогодні законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій», про який ми говоримо, схвалено не тільки урядом, а і Міжнародним валютним фондом та Світовим банком, його минулого тижня розглянуто Національною радою реформ. Механізм реформи запущено і як уряд, так і суспільство загалом готові до цієї реформи.

Відділ  з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій          

 

11.10.2017 Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до першої групи платників єдиного податку

Чортківське об’єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області звертає увагу, фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, щодо зарахування стажу для призначення пенсій.

З 1 січня 2017 року фізичні особи – підприємці зобов’язані сплачувати єдиний внесок за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу зараховуються пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

Згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22% до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704 гри. на місяць (3200 грн. х 22 відсотки). Отже, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн. щомісяця.

Водночас, для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць, необхідно сплати за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704 грн.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн. за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

Отже, враховуючи  вище зазначене звертаємо  увагу фізичних осіб підприємців, що несплата такими особами єдиного внеску в мінімальному розмірі (тобто 704,00 грн. в місяць)  позбавляє їх права на зарахування цих періодів в повному обсязі до страхового стажу, необхідного для призначення пенсії та страхових виплат за соціальним страхуванням.

Сектор забезпечення наповнення бюджету фінансово-економічного відділу

 

05.10.2017 Вступ на державну службу

Відповідно до Закону України від 10.12.2015 року №889-VIII «Про державну службу»  (далі - Закон) вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною першого статті 25 Закону передбачено, що особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає в установленому порядку до конкурсної комісії такі документи;

1) копію паспорта громадянина України;

2)   письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади державної служби, до якої додається резюме у довільній формі;

3)    письмову заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону;

4)   копію (копії) документа (документів) про освіту;

5)  посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою;

6) заповнену особову картку встановленого зразка;

7)   у разі проведення закритого конкурсу - інші документи для підтвердження відповідності умовам конкурсу;

8)      декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Згідно із пунктом 1 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону пункт 5 частини першої статті 25 Закону набрав чинності з 01 травня 2017 року.

Порядком атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою затвердженим  постановою Кабінету Міністрів

України від 26 квітня 2017 року № 301, встановлено, що цей Порядок визначає механізм проведення атестації осіб, які претендують на вступ на державну службу, щодо вільного володіння державною мовою з метою забезпечення-виконання вимог Закону України «Про державну службу».

Атестація - це оцінювання рівня вільного володіння державною мовою особами, які претендують на зайняття посади державної служби, відповідно до вимог щодо рівня мовної та комунікативної компетентностей.

Учасник атестації - це особа, яка претендує на зайняття посади державної служби та зареєструвалася для проходження атестації в установленому порядку.

Отже, особи, які претендують на зайняття посад державної служби за результатами конкурсу, подають повний перелік документів, передбачених частиною першою статті 25 Закону, включаючи посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою. Зазначене стосується також осіб, які наразі обіймають посади державної служби та бажають взяти участь у конкурсі на зайняття посад державної служби в іншому державному органі.

Також повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади мають лише роз'яснювальний (інформаційний) характер і не встановлюють правових норм.

Відділ персоналу та організаційно-інформаційної роботи

 

03.10.2017 Зарахування заробітної плати під час розрахунку пенсії за віком

Під час визначення заробітної плати, з якої обчислюють пенсію за віком згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове  державне пенсійне страхування», застосовують середню заробітну плату в Україні, з якої сплачено страхові внески, за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії.

Якщо Ви звернулись за призначенням пенсії в 2017 році, то де застосовано середню заробітну плату в Україні, з якої сплачено внески за 2014, 2015, 2016 роки. Якщо Ви звернулись за призначенням пенсії в 2016 році,  застосовується  середня заробітна плата  за 2013, 2014, 2015  роки.

Відділом  з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій          

 

29.09.2017 Зарахування страхового стажу в період отримання допомоги по безробіттю

Відповідно до статті 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», який набув чинності з 01.01.2004 року, період протягом якого особа, що підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню на випадок безробіття, отримувала допомогу по безробіттю (крім одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності), зараховується до страхового стажу.

До 01.01.2014 року до стажу зараховується період одержання допомоги по безробіттю відповідно до статті 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Період отримання допомоги по безробіттю підтверджується до 01.01.2010р. на підставі записів у трудовій книжці, а починаючи з 01.01.2010 р.- довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку (пункт 2.1 Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»).

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій

 

28.09.2017 Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій»

У Верховній Раді України 22.06.2017 за №6614 зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» (далі - проект Закону), який 13.07.2017 прийнято у першому читанні.

Проектом Закону не передбачено зміну умов призначення пенсії згідно Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 Ж 889 (далі - Закон 889) особам, зазначеним у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону 889.

Проектом Закону передбачено можливість переведення на пенсію відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове-державне пенсійне страхування» без відповідного звернення особи.

Крім цього передбачено, що у разі якщо особі призначено пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу», її виплата продовжується до переведення за бажанням особи на пенсію на інших підставах, або за її бажанням поновлюється у розмірі, який було встановлено до переведення. До такого переведення розмір пенсії, встановлений до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», не переглядається та пенсія не індексується.

З 1 жовтня 2017 року пенсії, призначені після набрання чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» (крім осіб з інвалідністю І та II груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») відповідно до Закону України «Про державну службу» у період роботи на посадах державної служби визначених Законом 889, а також працюють на посадах та на умовах, передбачених законами України «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів» виплачуються у розмірі обчисленому відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Після звільнення з роботи виплата пенсії відповідно до цих Законів поновлюється.

Виплата працюючим пенсіонерам в період роботи на інших посадах пенсій, призначених на умовах Закону України «Про державну службу» з 1 жовтня 2017 року поновлюється у встановлених розмірах.

Максимальний розмір пенсії, призначеної згідно Закону України «Про державну службу» (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність. Тимчасово, по 31 грудня 2017 року, максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною), не може перевищувати 10 740 гривень.

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій

 

27.09.2017 Основні параметричні зміни, які найбільше впливають на пенсійні видатки

1. Перерахунок раніше призначених пенсій з 1 жовтня 2017 року з  використанням:

- середньої зарплати за останні три роки (2014- 2016) у розмірі 3764,4 грн;

- вартості одного року стажу, який застосовують для обчислення пенсії, знижено з 1,35 до1 %;

- стажу 30 років для жінок і 35 років для чоловіків для обчислення:

- пенсії в мінімальному розмірі (для пенсій, призначених до 01.10.2011, - за стаж відповідно 20/25 років);

- показника прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, встановленого на 01.12.2017 (1373 грн), замість такого показника на 01.10.2017 (1312 грн).

2. Різні правила призначення пенсії за віком на перехідний період  2017-2019  роки:

- 2017 РОКУ:

- із застосуванням середньої зарплати за 2014-2016 роки у розмірі 3 764,4 грн і вартості одного року страхового стажу — 1,35%;

- 2018 РОКУ: - із застосуванням середньої зарплати за 2016 і 2017 роки та вартості одного року стажу -1%;

- ПОЧИНАЮЧИ 3 2019 РОКУ: із застосуванням середньої зарплати за останні три роки та вартості одного року стажу -1 %.

3. Мінімальний  розмір  пенсії  за  віком  встановлюється:

- на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян за наявності стажу 30/35 років (для пенсій, призначених до 01.10.2011, за наявності стажу, відповідно, 20/25 років);

- з 1 січня 2018 року на рівні 40% мінімальної заробітної плати, але не менше за розмір прожиткового мінімуму, за наявності стажу 30/35 років після досягнення 65 років;

- у разі відсутності повного стажу виплачується пропорційно менший розмір пенсії;

- для шахтарів у розмірі  80% зарплати для обчислення пенсії, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян.

4. Запровадження  гнучкого «коридору» пенсійного віку (60-63-65 років)  для  призначення  пенсії  за  віком:

- за наявності стажу на 01.01.2018 25 років - призначати пенсію в 60 років. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення 35 років у 2028 р.;

- за наявності стажу на 01.01.2018 від 15 до 25 років - у 63 роки. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на 12 місяців до досягнення діапазону від 25 до 35 років у 2028 р.;

- за наявності стажу на 01.01.2019 -15 років, але менше, ніж 16 років, що давали б право виходу на пенсію в 63 роки, - призначати пенсію в 65 років. Діапазон необхідного стажу щороку збільшувати на один рік. Тобто, з 2028 року призначати пенсії в 65 років особам, які матимуть 15-25 років стажу.

5. Особам, які не матимуть 15 років стажу, призначати  державну соціальну  допомогу  після  досягнення  ними  65 років.

Призначати (у період з 01.01.2018 по 31.12.2020) тимчасову державну соціальну допомогу особам, які досягли встановленого пенсійного віку, мають страховий стаж не менш як 15 років, але не набули права на пенсійну виплату, на період до придбання права на пенсію за віком у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

6. Щорічна (опосередкована) індексація пенсій з 2021 року відбуватиметься шляхом збільшення (перерахунку) середньої зарплати, з якої обчислено пенсію, на 50%зростання середньої зарплати за три попередні роки і на 50% зростання індексу споживчих цін за попередній рік. У 2019-2020 роках індексацію пенсій здійснювати за окремим рішенням Кабміну.

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій

 

26.09.2017 Легальна заробітна плата нагальне питання сьогодення

В умовах сьогодення нагальним стає питання щодо забезпечення дотримання соціальних гарантій, в першу чергу, легалізації виплати заробітної плати.

Бiльшiсть молоді вважає, що їхня пенсія ще далеко попереду, тому можна й не замислюватися над тим, що буде через кілька років. Дехто вважає, що жити потрібно тут i зараз, а про майбутню пенсію i чути не хоче. Ми не можемо собі дозволити жити та мислити одним днем. Загальновідомо, що розмір призначеної пенсії залежить від тривалості страхового стажу i від отриманої заробітної плати. Якщо розмір легальної заробітної плати менший за мiнiмальний, то людині не зараховується місяць роботи за повний місяць страхового стажу.

Як правило, щоб не порушувати закон, пiдприємцi виплачують саме мiнiмальну заробітну плату, а більшу частку обіцяного прибутку видають у «конвертi» – без сплати податків та внесків. Отже, на сьогодні легальні заробітки та робочі місця – це завдання загальнонаціонального масштабу.

Слід зауважити, що порушення законодавства в сфері пенсійного забезпечення тягнуть за собою негативні наслідки, такі як соціальна незахищеність найманого працівника, а саме вiдсутнiсть трудового стажу, відпустки, неможливість скористатися лікарняними під час хвороби та інше.    Сьогодні молодь мусить сама вирішувати, що для неї є найголовнішим – жити одним днем чи мати впевненість у завтрашньому дні та отримувати певні соцiальнi гарантії.

Враховуючи, що одним із основних резервів зростання власних доходів органів Пенсійного фонду є легалізація заробітної плати і трудових відносин та з метою забезпечення соціальних гарантій працюючих, спеціалісти управління Пенсійного фонду України в мiстi Херсоні проводять iнформацiйно роз’яснювальну роботу для того, щоб громадяни нарешті зрозуміли, що кожен легковажний крок, зроблений сьогодні, в майбутньому буде мати наслідки.

Не будьте байдужі до себе, не позбавляйте себе соціальних гарантій та забезпеченої старості! 

Сектор забезпечення наповнення бюджету фінансово-економічного відділу

 

25.09.2017 Стратегія модернізації та розвитку пенсійного фонду України на період до 2020 року

 З 1 січня 2017 року в Україні діють нові норми пенсійного забезпечення. Як у 2017 році розраховуються пенсії? Як відомо, мінімальний розмір пенсії в Україні встановлено на рівні прожиткового мінімум для осіб, що втратили працездатність, згідно статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». У 2017 році, відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум становить з 1 січня 2017 року – 1247 грн. Як бачимо, мінімальний розмір пенсії за віком не змінився і залишився на рівні, встановленому з 1 грудня 2016 року; Починаючи з 1 травня 2017 року – 1312 грн; з 1 грудня 2017 року – 1373 грн.

Як і кому перерахують пенсії

Пенсія українців залежить від трьох показників: середньої зарплати по країні на момент, коли виходив на пенсію, стажу та співвідношення власної зарплати до середньої. Враховуючи, що середня зарплата зростає з кожним роком, пенсії українців необхідно «осучаснювати». Останній раз таке «осучаснення» відбувалося в 2012-му році. За цей час середня зарплата в Україні зросла в два рази, в результаті мільйони українців на «заслуженому відпочинку» мають розрахунковий розмір пенсії нижче прожиткового мінімуму.

Ще в минулому році міністр соціальної політики Андрій Рева анонсував майбутнє «осучаснення» пенсій з урахуванням нового показника середньої зарплати. Пенсії планують підвищити з урахуванням середньої зарплати 3764 гривень. При цьому коефіцієнт страхового стажу скоротять з 1,35 до 1.

Всього Міністерство соцполітики планує підвищити пенсії 5,6 млн українців (всього в Україні 11,9 мільйона пенсіонерів). Зрозуміло, що якщо осучаснення буде здійснюватися, то воно буде проводитися  по кожному пенсіонеру індивідуально, залежно від заробітної плати та стажу. При осучасненні не всі отримають підвищення, тому що іноді за рахунок різних доплат пенсія виходить більшою, ніж при осучасненні

Де взяти гроші на «осучаснення»

На даний момент «застарілі» пенсії отримують 8,5 з 11,9 млн пенсіонерів. На осучаснення потрібно 40-50 мільярдів гривень. Гроші на перерахунок пенсій планують отримати за рахунок перевиконання бюджету Пенсійного фонду. Швидше за все, його проведуть у другій половині цього року.

Нагадаємо, в середньому українські чоловіки живуть на пенсії (після 60 років) 14,8 років, а жінки – 19,9 років. При цьому загальна питома вага пенсіонерів зростає. У 1959-му українців старше 60 років було всього 11%, в 2001-му – 21%, а в 2036-му, за оцінками інституту демографічних досліджень, буде 28%. Пенсіонерів стає більше, а молодих людей – менше. Такими темпами вже в 2032-му українців віком від 20 до 60 років буде менше, ніж українців старше 60 років.

На даний момент 10 працюючих утримують більше 11 пенсіонерів. Пов'язано це з тим, що, за оцінками ПФ, 25% українців працюють неофіційно. З 20 мільйонів працездатних українців працюють тільки 16 мільйонів, а ЄСВ, який поповнює ПФ, платять лише 10,1 мільйона осіб. Решта – аграрії, працівники сфери послуг і т. д. – мають право не платити і активно цим правом користуються. За підрахунками Інституту демографії, в 2050-му в Україні співвідношення працюючих до пенсіонерів буде 10 до 15.

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій

 

22.09.2017  Зарахування до страхового стажу роботи підлітків у колгоспі у 1947-1952 роках

Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» визначено, що періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом ( до 01.01.2004), зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.

Статтею 56 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що до стажу роботи зараховується робота, зокрема, на підставі членства в колгоспах та будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за  умови сплати страхових внесків.

У разі наявності документів, які підтверджують членство в колгоспі, рік роботи в колгоспі до 01.01.1996 року зараховується як повний рік незалежно від кількості нарахованих трудоднів на рік або відпрацьованих людино-днів на рік.

Якщо ж документи, які підтверджують членство в колгоспі відсутні, обчислення стажу роботи здійснюється за фактичною тривалістю на підставі документів того часу.

Відповідно до Типового уставу колгоспу, членами колгоспу могли бути громадяни, які досягли 16-ти річного віку. У деяких випадках членами колгоспу могли бути громадяни, які досягли 14-ти річного віку.

Зарахування до страхового стажу періодів роботи у віці до 14 років, передбачено у разі коли така робота мала місце в роки Великої Вітчизняної війни та в інші періоди ведення бойових дій.

Отже, робота в колгоспі у 1947-1952 роках у підлітковому віці можливо зарахувати до страхового стажу виключно на підставі документів.

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій  

 

21.09.2017  Про призначення пенсії по інвалідності

Пенсія  по інвалідності внаслідок загального захворювання призначається відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» за наявності страхового стажу, передбачено статтею 32 цього Закону.

Розмір  пенсії  не  може  бути  меншим  за  прожитковий  мінімум (1312грн. із 01.05.2017р.), встановлений для осіб, які втратили працездатність.

22 червня 2017 року у Верховній Раді України було зареєстровано проект  Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій» №6614, який 13.07.2017р. ухвалено в першому читанні.

Проектом  Закону  передбачено здійснення з 01.10.2017р.  перерахунків раніше призначених пенсій із застосуванням показника середньої заробітної плати  3764,40грн.. Крім того, з 01.10.2017р. буде застосовано прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, у розмірі 1373грн. Під час визначення надбавок і підвищень, які розраховуються із цього показника.

У разі ухвалення Верховною Радою України зазначеного законопроекту розмір пенсії зросте. Однак на скільки збільшиться розмір пенсії після осучаснення, буде можливо роз'яснити після проведення відповідного перерахунку.

Відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій    

 

 

В Україні не скорочуватимуть працівників передпенсійного віку

Так складається наше життя, що через непрості економічні обставини сьогодні українцям дуже просто втратити роботу. І якщо молодим людям знайти нове робоче місце значно простіше — було б бажання, то з працевлаштуванням громадян передпенсійного віку ситуація складається інакша, тут завдання ускладнюється в рази. Звернула увагу на цю проблему і держава.

Відтепер внесено зміни до статті 42 Кодексу законів про працю України. Зокрема, до переліку категорій працівників, яким надається переважне право на залишення на роботі в разі скорочення чисельності чи штату працівників у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, додається категорія працівників, яким залишилося менш як три роки до настання пенсійного віку, після досягнення якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

 

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман презентував основні положення законопроекту «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення пенсій», що формує урядову позицію пенсійної реформи

Осучаснення пенсій

Складовою пенсійної реформи  є обов'язкове осучаснення пенсій, тобто їх перерахунок відповідно до зростання середньої заробітної плати, з якої сплачують внески (спеціального показника, що використовується під час обчислення пенсій).

ДИСКРИМІНАЦІЯ ЗА РОКОМ ВИХОДУ НА ПЕНСІЮ

Останнє осучаснення пенсій

здійснювалось у травні 2012 року, тоді як мінімальну зарплату підвищували 9 разів

 

ЯК НАСЛІДОК -

має місце дискримінація пенсіонерів за роком виходу на пенсію: розмір пенсій за однакової кількості страхового стажу та заробітку може відрізнятися більш ніж утричі.

 

Пенсіонери біднішають з часом

УКРАЇНСЬКІ ПЕНСІЇ В ЦИФРАХ

 Із 12 млн. пенсіонерів 8 млн. отримує            мінімальну пенсію 1312 грн. (з травня ц.р.),  що становить лише близько 50% від вартості споживчого кошика — фактичного прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Середній розмір пенсії по Україні становить 1828 грн. (станом на 01.04.2017), і це означає, що більшість пенсіонерів живе за межею бідності.

Уряд пропонує з 01.10.2017 перерахувати раніше призначені пенсії з використанням показника середньої заробітної плати 3764,40 грн. Цей показник застосовують для обчислення пенсій, що призначають у 2017 році (середній розмір заробітної плати за 2014, 2015 та 2016 роки).

 

На сьогоднішній день розміри пенсій залежно від року призначення відрізняються більш ніж утричі.

Чому так відбувається? Пенсія українців залежить від трьох показників: зарплати працівника, стажу і показника середньої заробітної плати по Україні, який застосовують під час обчислення пенсії. Середня зарплата зростає щороку, тому пенсії українців мають осучаснюватися. Однак востаннє це відбулось 2012 року, але із застосуванням показника середньої заробітної плати по Україні за 2007 рік (1197,91 грн.). за цей час середня зарплата по Україні, яку застосовують під час обчислення пенсії, зросла до 3764,40 грн., або більше ніж утричі. Як наслідок, 2/3 пенсій навіть не досягають розміру прожиткового мінімуму. Перерахунок пенсій, який пропонує здійснити уряд, ліквідує цей дисбаланс.

Як наслідок, буде перераховано, тобто підвищено, пенсії у близько 5,6 млн. українців (усього в країні 11,9 млн. пенсіонерів) Частина пенсіонерів після осучаснення отримуватиме удвічі більшу виплату.

Надалі базовий показник зарплати для розрахунку пенсій буде автоматично збільшуватися за ставкою, що становитиме щонайменше половину від темпів зростання середньої зарплати по Україні. Із 01.01.2018 мінімальна пенсія становитиме 40% від мінімальної заробітної  плати.

Розподіл пенсіонерів за розмірами підвищень пенсій у результаті осучаснення

 

Розмір підвищення (грн.)

 

Зарплата для розрахунку пенсій до 3764,40 грн.

 

 

Кількість (тис. Осіб)

До 200

1308,1

200,01-500

1208,9

500,01-1000

1993,6

Понад 1000

1109,7

Разом

5620,3

 

Із жовтня цього року уряд пропонує скасувати 15-відсоткове зниження пенсій пенсіонерам, які працюють. Зокрема, зараз із 2,3 млн. пенсіонерів, які працюють, пенсії знижуються на 494 тис.  Уряд пропонує, щоб ті, хто працює, отримували заробітну плату і пенсію в повному обсязі.

 

Правила призначення пенсій

 З 01 січня 2018 року пропонується встановити такі правила призначення пенсій:

 

ПЕНСІЯ ЗА ВІКОМ У 60 РОКІВ

            Пенсію за віком у 60 років призначатимуть за наявності 25 років страхового стажу. Кожні 12 місяців вимога до розміру страхового стажу збільшуватиметься на один рік.

Отже, у 2028 році, аби отримати пенсію за віком, потрібно буде мати 35 років страхового стажу.

Щоб стимулювати громадян продовжувати працювати після досягнення пенсійного віку, уряд пропонує залишити чинну систему доплати (бонусу) за більш пізній вихід на пенсію: 0,5% від нарахованої пенсії за кожен додатковий місяць страхового стажу, або 6% за рік. У випадку ж виходу на пенсію з відстрочкою понад п'ять років такий бонус становитиме 0,75% від нарахованої пенсії за кожен місяць страхового стажу після досягнення 60-річного віку, або 9% за рік.

Якщо в 60-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона матиме право обрати: допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 60 до 63 років.

Ці правила діятимуть з урахуванням перехідного періоду підвищення пенсійного віку жінкам.

 

Компенсація страхового стажу

Якщо в особи, яка претендує на пенсію за віком, немає достатньої кількості років страхового стажу, вона матиме право його компенсувати. Обмеження щодо кількості років стажу, які може компенсувати особа, становитиме п'ять років. Суму, яку потрібно буде сплатити, вираховуватимуть так:

Страховий внесок із мінімальної зарплати *12= 1 рік стажу

Якби докуповувати страховий стаж за цими правилами можна було зараз, за перший рік особа мала б сплатити 16 896 грн. Як ми отримали цю суму?

Із 01.01.2017 по 31.12.2017 мінімальна зарплата становить 3200 грн.

Ставка ЄСВ — 22%

Отже, з 01.01.2017 по 31.12.2017 мінімальний страховий внесок з урахуванням коефіцієнта, який застосовують під час одноразової сплати (для першого року застосовується коефіцієнт 2), дорівнюватиме 1408 грн. Тож матимемо 1408 грн.* 12 місяців=16 896 грн.

 

ЗАПРОВАДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТІ КОМПЕНСАЦІЇ СТРАХОВОГО СТАЖУ

 

Громадяни, яким не вистачає років стажу, щоб задовольнити вимогу щодо мінімального стажу, матимуть можливість сплатити внески за відсутні роки (не більше п'яти років). При цьому вартість компенсації визначити з регресною залежністю.

Пропозиції МВФ: ввести обмеження двома роками, вартість компенсації привести у відповідність до попередніх внесків особи, яка виходить на пенсію.

Кількість років

1 рік

2 роки

3 роки

4 роки

5 років

Коефіцієнт вартості компенсації

 

2

 

1,8

 

1,6

 

1,4

 

1,2

 

Чому доцільно компенсувати страховий стаж, якщо наявного не вистачає для призначення пенсії, а не витрачати відкладені гроші?

Пенсію за віком призначають пожиттєво. Тобто сплачена сума може бути значно меншою, ніж гроші, які доведеться витрачати на своє утримання самостійно.

Чому доцільно компенсувати страховий стаж якомога раніше?

Щороку сума, яку потрібно буде сплатити за кожен куплений рік страхового стажу, збільшуватиметься відповідно до зростання мінімальної заробітної плати.

 

Соціальні пенсії

Цьогоріч дотація з державного бюджету Пенсійного фонду становить 141,3 млрд. грн. Це майже половина від суми, необхідної для виплати всіх пенсій в державі! При цьому видатки Фонду на сплату безпосередньо страхових пенсій становлять лише 75% від загальних виплат. Решта — інші види пенсій і соціальних виплат.

Якщо ситуацію не виправити, то з роками не буде можливості не лише підвищувати пенсії, а й виплачувати їх.

НЕСПРАВЕДЛИВІСТЬ ПІД ЧАС СПЛАТИ ВНЕСКІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МАЙБУТНЬОГО ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Низький рівень охоплення пенсійним страхуванням зайнятого населення

25% зайнятого населення не сплачує ЄСВ (16,3 млн. осіб — зайняте населення)

Із 26 млн. населення віком від 18 до 60 років страхові внески на постійній основі сплачують 10,5 млн.

За 1,5 млн. сплачує держава

Тому уряд пропонує звільнити солідарну пенсійну систему від страхових виплат, які не забезпечено надходженням страхових внесків.

Зокрема це:

-         видатки на виплату цільової грошової допомоги на прожиття інвалідам війни та учасникам бойових дій;

-         відшкодування єдиного внеску за інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС;

-         видатки на фінансування пільгових пенсій у зв'язку із заміною механізму фінансування пільгових пенсій;

-         пенсії за вислугу років (для тих, хто вже перебуває на пенсії);

-         відшкодування доплат до прожиткового мінімуму.

     Зазначені виплати здійснюватимуться з інших джерел, зокрема з державного бюджету, а їх отримувачі не відчують змін. Для бюджетної системи це — природний крок. Нині зазначені виплати здійснює Пенсійний фонд за рахунок надходжень від ЄСВ. Запропонована урядом реформа розширить джерела фінансування таких виплат і зменшить навантаження на  Пенсійний  фонд. Це допоможе виконати поставлене завдання: до 2024 року зробити Пенсійний фонд бездефіцитним, що означатиме нові можливості підвищувати пенсійні виплати і, таким чином, якість життя людей похилого віку.

 

 

 

15.08.2017 Утримання надміру виплачених сум пенсії

Згідно зі статтею 50 Закону якщо пенсіонер або страхувальник під час призначення або перерахунку пенсії подав в орган Пенсійного фонду недостовірні дані, то надміру виплачена сума коштів повертається у Фонд: добровільно пенсіонером (поштовим переказом чи шляхом перерахування через установи банків суми пенсії, виплачені надміру внаслідок зловживань з його боку або подання ним чи страхувальником недостовірних даних, чи подати заяву про їх відрахування), або в примусовому порядку на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Розмір утримання переплачених сум із пенсії не може перевищувати 20% пенсії.

 

14.08.2017 Відрахування з пенсії

Відповідно до статті 50 Закону відрахування з пенсії здійснюють на підставі:

- судових рішень, ухвал, постанов і вироків (щодо майнових стягнень);

- виконавчих написів нотаріусів;

- інших рішень і постанов, виконання яких відповідно до закону здійснюється в порядку, встановленому для виконання судових рішень.

Розмір відрахування з пенсії обчислюють із суми, що належить пенсіонерові до виплати.

З пенсії може бути відраховано не більш як 50% її розміру:

- на утримання членів сім’ї (аліменти);

- на відшкодування збитків від розкрадання майна підприємств і організацій;

- на відшкодування пенсіонерам шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, у зв’язку зі смертю потерпілого;

- на повернення переплачених сум заробітної плати у передбачених законом випадках.

З усіх інших видів стягнень може бути відраховано не більш як 20 % пенсії.

Відрахування з пенсій здійснюється в порядку, визначеному розділом ІХ «Звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника» Закону України «Про виконавче провадження» та інструкцією з організації примусового виконання рішень, затвердженою наказом Мін’юсту від 29.09.2016 №2832/5 (чинна редакція).

Як зараховується страховий стаж  фізичній особі - підприємцю, яка обрала спрощену систему оподаткування, та віднесена до першої групи платників єдиного податку?

З 1 січня 2017 року фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплатити єдиний внесок за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску. Відповідні періоди здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу зараховуються пропорційно до сплаченого єдиного внеску.

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704 гри. на місяць (3200 грн. х 22 відсотки). Отже, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн. щомісяця.

Водночас, для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць, необхідно сплати за місяць єдиний внесок в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704 грн.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн. за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та її розмір.

Отже, несплата такими особами єдиного внеску в мінімальному розмірі позбавляє їх права на зарахування цих періодів в повному обсязі до страхового стажу, необхідного для призначення пенсії та страхових виплат за соціальним страхуванням.

 

Чи повинен роботодавець під час прийому на роботу і під час звільнення пенсіонера повідомляти про це в Пенсійний фонд?

01.06.2017 Роботодавець не зобов’язаний повідомляти органи Пенсійного фонду про безпосереднє прийняття або звільнення своїх працівників (хоча і подає певну звітність). Про факт працевлаштування або звільнення пенсіонер зобов’язаний повідомити сам. Це можна зробити, подавши відповідну заяву до Пенсійного фонду особисто або через довірену особу (за наявності нотаріального оформленого доручення). Також заяву встановленої форми можна надіслати поштою, приклавши завірену копію трудової книжки або трудового договору. Це передбачено пунктом 2.21 «Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій …» затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України №22-1 від 25 листопада 2005 року.

До речі, під час призначення пенсіонер підписує заяву, в якій сказано, що він зобов’язується  своєчасно повідомляти про факт працевлаштування або звільнення з роботи. На жаль, бланки таких заяв уважно читають не всі. Згодом це може призвести до незаконної переплати пенсії, яку потрібно буде повернути (якщо пенсіонер працевлаштувався), або до недоплати індексації (якщо пенсіонер звільнився).

 

З  якої  дати  перерахують  пенсію?

31.05.2017 З якого моменту буде перерахунок: з моменту подання заяви чи з моменту звільнення?

Строки перерахунку пенсії регулюються статтею 45 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Як правило, індивідуальний перерахунок пенсії проводиться таким чином:

- з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно;

- з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано після 15 числа.

Галина ОКОПНА, перший заступник начальника Чортківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України     

 

 01.06.2017 Борщівське відділення Чортківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України інформує, що станом на 01 червня 2017 року в управлінні налічується пенсіонерів – 18979, кількість працюючих пенсіонерів – 1802, потреба на виплату пенсії - 29708,25 тис. Заборгованості по виплаті пенсій немає.

 

Перерахунок пенсій з 1 травня 2017 року

З 1 травня 2017 року збільшився розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, із 1247 до 1312 гривень, тобто на 65 гривень.

           У зв’язку із зростанням прожиткового мінімуму зросли наступні види виплат:            

- мінімальні розміри пенсії за віком непрацюючим пенсіонерам ( за наявності страхового стажу 20 років для жінок, 25 років для чоловіків – для пенсій, призначених  до 01.10.2011;

30 років для жінок, 35 років для чоловіків – для пенсій, призначених після  01.10.2011);

- доплата за понаднормативний стаж непрацюючим пенсіонерам відповідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

- мінімальні розміри пенсій через інвалідність і в зв’язку з втратою годувальника;

- розміри підвищень, передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- мінімальні розміри пенсійних виплат інвалідам війни, учасникам бойових дій, інвалідам-ліквідаторам, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи, шахтарям;

- пенсії за особливі заслуги перед Україною.

Зазначений перерахунок проведений автоматизовано, тому звертатися додатково до органів Пенсійного фонду України пенсіонерам не потрібно.

Не перераховуються з 01.05.2017 року такі виплати: пенсії працюючим пенсіонерам; підвищення дітям війни; додаткова пенсія учасникам аварії та потерпілим внаслідок ЧАЕС; розміри пенсій за віком за відсутності повного страхового стажу ( в тому числі жінки, які достроково вийшли на пенсію за віком).

Не змінився розмір пенсії для тих громадян, у яких в складі пенсійної виплати є: індексація; щомісячна державна адресна допомога, передбачена постановою Кабінету Міністрів України № 265 до суми 949,00 грн.

 

Фінансування пенсій в березні 2017

06.03.2017 Розпочато фінансування пенсій в березні. Потреба коштів складає 28,9 млн. грн. в т.ч. пошта —  17,8 млн.грн., банки — 10,9 млн.грн.

Припинено виплату пенсій по спецзаконах 10 особам на суму -13,8 тис. грн., обмежено виплату пенсій до 85 %  201 особі  на суму 64,8 тис.грн. Станом на 06.03.2017  профінансовано  16% пенсійних виплат. Пенсії виплачуються вчасно  згідно графіка виплати. 

 

Увага, «гаряча» телефонна лінія

27 лютого, відбудеться сеанс прямого телефонного зв’язку з начальником Управління Пенсійного фонду України в Борщівському районі Окопною Галиною Василівною. Просимо телефонувати 27 лютого з 10-ї до 13-ї  години за телефоном  2-16-51.

 

Зустріч в Більче-Золотецькій територіальній громаді

22.02.2017 Головний спеціаліст відділу призначення, перерахунку та виплати пенсій Управління Пенсійного фонду України в Борщівському районі  Роман Когут   побував на  зустрічі з жителямиБільче-Золотецької територіальної громади.

Роман Когут назвав основні пріоритети діяльності Пенсійного фонду України на 2017 рік, а це: своєчасне призначення, фінансування і виплата пенсій, забезпечення додержання пенсійного законодавства, подальший розвиток пенсійної системи, здійснення її фінансової стабільності, удосконалення системи функціонування та надання послуг, підвищення прозорості діяльності Пенсійного фонду України.

Основні завдання працівників Управління проводити роботу щодо впровадження обслуговування громадян на рівні територіальної громади, забезпечувати подальший розвиток дистанційного обслуговування громадян в т.ч. через веб-портал послуг Пенсійного фонду.  Забезпечити оперативне висвітлення питань діяльності Фонду в засобах масової інформації. 

Роман Когут відповів на запитання присутніх: про порядок роботи громадської приймальні, призначення пенсії за вислугу років, перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам, про що необхідно знати майбутньому пенсіонеру, легалізацію заробітної плати та наслідки нелегального працевлаштування, обов’язкове повідомлення органи Пенсійного фонду  про працевлаштування пенсіонерів щоб не допустити переплат пенсій. 

Сторони домовилися, спільно, забезпечувати інформування населення громади про зміни в пенсійному законодавстві під час проведення зустрічей та створення інформаційного стенду.

             

Надання адміністративних послуг Пенсійним фондом територіальним громадам

17.02.2017 Для налагодження співпраці з територіальними громадами в частині ефективного прийому та обслуговування осіб щодо пенсійного забезпечення, інформуємо Вас про перелік послуг, які можуть надаватись у приміщеннях територіальних громад з подальшим створенням для таких цілей відповідного робочого місця. Такі місця для працівників Управління можуть бути облаштовані в Центрах надання адміністративних послуг при територіальних громадах.

В центрах територіальних громад фахівці Управління, за спільним погодженням, можуть проводити:

- виїзні прийоми громадян;

- консультації з усіх питань, що належать до сфери діяльності органів Пенсійного фонду України, зокрема, щодо порядку призначення, перерахунку та виплати пенсій;

- роз’яснення норм чинного законодавства у сфері пенсійного забезпечення;

- реєстрація громадян на веб-порталі Пенсійного фонду;

- допомога у заповненні документів.

Крім того, пропонуємо створити інформаційні стенди, які будуть наповнюватись актуальною інформацією щодо спектру послуг територіальним представництвом Пенсійного фонду України.

У разі виявлення зацікавленості територіальної громади у реальному представництві органів Пенсійного фонду України, готовності до співпраці може бути виражена у зверненні до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (м. Тернопіль, майдан Волі 3 ) з пропозицією спільної організації робочого місця на території громади.

Висловлюємо надію, що успішний початок нашої співпраці забезпечить встановлення взаємовигідного партнерства.

Засідання круглого столу в Управлінні Пенсійного фонду

16.02.2017 В Управлінні Пенсійного фонду в Борщівському районі відбулося засідання круглого столу. У проведенні засідання взяли участь начальник районного Управління Галина Окопна, Оксана Ангелюк заступник начальника відділу взаємодії з роботодавцями та Ігор Українець - юрисконсульт Борщівського районного центру зайнятості, Ольга Кузик головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно правових актів управління держпраці в Тернопільській області.

У своєму виступі Ольга Кузик зосередила увагу на відповідальності роботодавців щодо недотримання норм законодавства про працю, що призводить до порушення прав робітників, тінізації їх доходів. Відповідно з початку 2017 року набрав чинності Закон України від 06.12.2016 №1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». Цим Законом визначено відповідальність за недопущення інспекторів до проведення перевірок  дотримання законодавства про працю.  

Учасники зустрічі домовилися спільно проводити різні заходи, роз’яснення для роботодавців щодо легального працевлаштування, співпрацювати з територіальними громадами по цих питаннях.

Галина Окопна запевнила, що спеціалісти Фонду будуть приймати й надалі активну участь в ознайомлені громадян з важливістю тінізації їх доходів, та співрацювати в цьому напрямку з іншими органами державної влади для забезпечення виконання законодавства про працю.  

Бажаєтешвидко та в будь-який зручний  для Вас  час отримувати пенсію?

10.02.2017 В такому разі завітайте до найближчого банку, які знаходяться на території Борщівського краю. Перелік уповноважених банків на право здійснення виплат пенсій та допомог визначається Пенсійним фондом України. На території нашого району такими є відділення  АТ Ощадного банку,   ТОД АТ «Райфайзен Банк Аваль», Приватбанк, АТ Укрсиббанк, АБ «Укргазбанк». Названі банківські установи є  провідними українськими  банками, які окрім основних своїх функцій  надають широкий спектр послуг населенню  району.

Спеціальною програмою є виплата пенсій та допомог через банківську мережу. Їх зручність   вже оцінили  багато наших краян. Однак,  велика кількість пенсіонерів  Борщівського району ще отримує пенсії по старих стандартах. Особливо звертаємось до пенсіонерів – жителів м. Борщева, смт.Мельниця – Подільська, смт.Скала-Подільська та прилеглих до названих населених пунктів сіл:

- Відкривши поточний пенсійний рахунок , Ви зможете отримувати пенсію в зручний для Вас час у відділенні   банку. Також ви маєте можливість знімати готівку частково, при цьому на залишок на Вашому рахунку буде нараховуватись додатковий дохід, про його розмір Вас проінформують працівники банку. 

- Можете відкрити картковий пенсійний рахунок і БЕЗКОШТОВНО отримати пластикову картку, на яку буде перераховуватись пенсія та інші соціальні кошти. На залишок на картковому рахунку пенсіонера знову ж будуть нараховуватись відсотки.

- Відкриття та обслуговування пенсійних поточних рахунків та карткових рахунків, а також складання доручення на проведення операцій на поточному рахунку пенсіонера його довіреною особою здійснюється БЕЗКОШТОВНО!

- Банківські установи запропонують Вам відкриття та обслуговування на різні строки   гривневих та валютних депозитних вкладів

- Якщо ви бажаєте сплачувати комунальні послуги  через банківську мережу, то маєте можливість  оплатити свої платежі безпосередньо під час одержання пенсії, або в будь який інший зручний для вас час.

Отже, якщо ви вирішили і наші переконання стали для вас вагомими – для оформлення справи щодо одержання пенсій та допомог через банки, ви подаєте заяву (її бланк та порядок заповнення вам надасть працівник банку). При собі потрібно також мати паспорт. Про все інше, вас також проінформують.

А ще, банківські працівники обіцяють  культуру обслуговування наших клієнтів, толерантність спілкування,  надійність, зручність!

 

Фінансуванняпенсій в лютому місяці

02.02.2017 Розпочато фінансування пенсій в лютому. Потреба коштів складає 29,2 млн. грн. в т.ч., пошта — 17,9 млн грн., банки — 10,9 млн грн. Припинено виплату пенсій по спецзаконах 13 особам на суму -16,9 тис. грн., обмежено виплату пенсій до 85 %  205 особам  на суму 67,7 тис гривень. Станом на 02.02.2017  профінансовано  8,86  % пенсійних виплат. Пенсії виплачуються вчасно  згідно графіка виплати. 

 

ЗмінивПенсійномузабезпеченні громадян з 1 січня  2017 року

30.01.2017 Згідно Закону України «Про внесення зміни до ст.40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування щодо порядку визначення заробітної плати для обчислення пенсії» передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробіток первинними документами, або в разі, коли страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менш як 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. 

Положення цього Закону поширюється на осіб, яким пенсії призначені, (перераховані) у період з 1 січня 2016 до дня набрання чинності цим  Законом.

Збільшено максимальну величину бази нарахування єдиного внеску до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок. Відповідно це становить: з 01.01.2017 року — 40000 грн. (1600 х 25); з 01.05.2017 року — 42100 грн. (1684 х  25); з 01.12.2017 року — 444050 грн. ( 1762 х 25).

 

Про зміни в пенсійному забезпеченні у 2017 році

30.01.2017 Відповідно до Закону України від 06.12.2016 №1774 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» виплата пенсій працюючим особам здійснюється в такому порядку: пенсії, розмір яких перевищує 150 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, виплачуються в розмірі 85 відсотків призначеного розміру, але не менше 150 відсотків прожиткового мінімуму встановленого для осіб які втратили працездатність.

Ці виплати поширюються на працюючих осіб, незалежно від закону, згідно якого їм призначена пенсія, в тому числі згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».         

Згідно з Податковим кодексом України змінено розмір пенсії яка є базою для оподаткування. Базою оподаткування є розмір, що перевищує 12470,00 грн., десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність  (1247 Х 10;  у 2016 році 10740 грн). Ставка податку на доходи фізичних осіб — 18%, військового збору — 1,5% бази оподаткування. Коло осіб, яким надають пільги щодо справляння податку, залишилося незмінним.  

 

До уваги керівників підприємств, установ та організацій

27.01.2017 Згідно ст. 31 Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи» державні органи, органи місцевого самоврядування, державні і комунальні підприємства, установи та організації створюють архівні підрозділи для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час їх діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян. Зазначені юридичні особи передають документи поточного діловодства до своїх архівних підрозділів у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.

У разі ліквідації або реорганізації державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних  підприємств, установ та організацій, що нагромадилися за час їх діяльності, передаються ліквідаційною комісією (ліквідатором) правонаступникам у порядку, встановленому Міністерством юстиції України, із збереженням відповідної форми власності на зазначені документи, а у випадках відсутності правонаступників — відповідним державним архівним установам або іншим місцевим архівним установам.

 

Порядок визначення заробітної плати для обчислення пенсії

25.01.2017 Згідно Закону України «Про внесення зміни до ст.40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування щодо порядку визначення заробітної плати для обчислення пенсії» передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробіток первинними документами, або в разі, коли страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менш як 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. 

Положення цього Закону поширюється на осіб, яким пенсії призначені, (перераховані) у період з 1 січня 2016 до дня набрання чинності цим Законом.

 

Достроковіпенсіїучасникам АТО

25.01.2017 Законом України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» внесено зміни в Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та надано право на призначення пенсії за віком військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які брали безпосередню участь в АТО в районах її проведення.

Змінами передбачено, що на призначення дострокової пенсії   після досягнення чоловіками 55 років, а жінками - 50 років та за наявності страхового стажу не менш як 25 років для чоловіків  та 20 років для жінок мають право  на дострокову пенсію за віком учасники бойових дій, котрі захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України в складі добровольчих формувань, яких було включено до складу ЗСУ, Міністерства внутрішніх справ, Національної гвардії та інших утворених відповідно до Законів України військових формувань  і правоохоронних органів, а також  військовослужбовці (резервісти, військовозобов’язані), особи рядового, начальницького складу та добровольці; добровольці, які стали інвалідами, внаслідок поранення, контузії, або каліцтва, одержаних під час участі в АТО, дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки тих вищезазначених категорій громадян, які загинули чи пропали безвісти, померли внаслідок поранення, контузії, або каліцтва отриманих під час участі в АТО або забезпечення її проведення

 

Засіданнякруглогостолу

24.01.2017 Начальник відділу з призначення, перерахунку та виплати пенсій  Ольга Матійчук взяла участь у засіданні круглого столу в Борщівському районному центрі зайнятості. На засідання були запрошені голови новостворених об’єднаних територіальних громад, голови сільських рад, керівники структурних підрозділів районної адміністрації, підприємців району.

Ольга Матійчук ознайомила присутніх зі змінами в пенсійному забезпеченні громадян у новому році. Особливу увагу зосередила на роз’ясненні  порядку визначення заробітної плати для обчислення пенсії та Закону України «Про національний архівний фонд та архівні установи». Увагу керівників підприємств зосередили на легальному працевлаштуванні своїх працівників, важливість їх соціального захисту. Учасникам зустрічі були роздані інформаційні матеріали.

Графіки виїзного прийомугромадян

13.01.2017 Начальник Головного управління Пенсійного фонду в Тернопільській області Москалик Ігор Іванович проводить прийом громадян в Управлінні Пенсійного фонду в Борщівському районі — 27 квітня 2017 року з 10.00 до 13.00 год.

Перший заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду в Тернопільській області Якубовська Алла Всеволодівна - 15 березня 2017 року , 26 червня 2017 року з 10.00 до 13.00 год.

 

Виплатапенсійзасічень продовжується

12.01.2017 Продовжується фінансування пенсій за січень. Потреба коштів складає 29,1 млн. грн. в т.ч. пошта —  18,1 млн.грн., банки — 10,7 млн.грн. Станом на 11.01.2017 профінансовано  49,84 % пенсійних виплат.

 

Розподілєдиноговнеску

11.01.207 Внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України №675 щодо пропорцій розподілу єдиного внеску на соціальне страхування. Згідно з прийнятим рішенням частку єдиного внеску на пенсійне страхування збільшено з 78,5576  до 82,52 %. 

Відповідно частку єдиного внеску на страхування на випадок безробіття зменшено з 7,1767 до 6,3596%, на страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві з 14,2657 до 11,1204%. 




 ОГОЛОШЕННЯ

Анонси подій

Інформаційні послуги

 

 

 

До відома органів місцевого самоврядування

http://www.president.gov.ua/content/ker.html 

 

Тернопільський обласний

центр з надання

безоплатної правової

допомоги

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/informbody/333.jpg

http://pkr.nads.gov.ua/nads/uk/index

Обговорення

CSoftLab.com: Get your life in order!